Haku belgianpaimenkoirien tokorenkaaseen on nyt avattu

Lisätty 09.12.2019

Hae mukaan renkaaseen täyttämällä lomake osoitteessa https://forms.gle/YuCVsNyYHMaXbPPj7

SBPKY:n tokorengas on belgianpaimenkoirille tarkoitettu tokovalmennusryhmä, jonka tarkoituksena on tuoda esille belgianpaimenkoiraa tokokoirana, lisätä rodun näkyvyyttä tokokentillä ja nostaa rodun tasoa lajin parissa.

Ryhmän koulutuksia on tarkoitus järjestää 2-4 kertaa vuodessa ympäri Suomea, joten ryhmän jäseniltä odotetaan matkustusvalmiutta. Koulutusviikonloppujen paikat ja ajankohdat sovitaan, kun koirakkovalinnat on tehty. Jokainen ryhmän jäsen maksaa itse matka- ja majoituskulunsa, sekä mahdolliset ulkopuolisista kouluttajista aiheutuneet kustannukset. Ryhmä toimii itsenäisesti.

Ryhmän jäseniltä edellytetään sitoutumista ryhmään ja aktiivista osallistumista ryhmän koulutuksiin, sekä jakamaan ryhmässä saamaansa tietoa myös muille belgianpaimenkoirien kanssa tokoileville. Ryhmän jäsenen ja jäseneksi pyrkivän tulee olla SBPKY:n jäsen.

SBPKY:n tokorenkaan jäsenet valitaan kahdeksi vuodeksi kerrallaan (2020-2021), jonka jälkeen koirakko voi hakea ryhmään uudelleen. Tokorenkaaseen voi hakea aloittelevan tai jo kokeneemman koiran kanssa. Erillistä näyttökoetta ei järjestetä, vaan valinnat tehdään hakemusten sekä koevideoiden (video koesuorituksesta) perusteella. SBPKY:n johtokunta tekee lopullisen päätöksen ryhmään valittavista koirakoista tokotoimikunnan ehdotuksen perusteella. Mikäli koirakko ei ole vielä kilpaillut tai koevideota ei muusta syystä ole saatavilla, pyydetään ohjaajia valmistelemaan video, jossa on ainakin seuraavat liikesuoritukset:

- seuraamista (käskytettynä tai ilman)
- jäävä liike (seiso/maahan/istu)
- luoksetulo
- 1-2 vapaavalintaista liikettä tai niiden osia
- koiran palkitseminen (leikki/ruokapalkka)

Hakemukset TOKOrenkaaseen pyydetään lähettämään 31.12.2019 mennessä lomakkeella, joka löytyy osoitteesta https://forms.gle/YuCVsNyYHMaXbPPj7

Valinnat tehdään tammikuun alussa ja niistä ilmoitetaan sähköpostitse.

Lisätietoja: tokotoimikunta(a)finbelge.fi