Osta mainostilaa yhdistyksen sivuilta!

Lisätty 25.10.2017

Ostamalla mainostilaa yhdistyksen sivuilta, tuet yhdistyksen toimintaa ja autat toiminnan kehittämistä ja laajentamista.

Yhdistyksen sivuilla käy kuukausittain yli 5000 kävijää. Eniten kävijöitä on sivustolla kasvattajat ja pentulista.

Suomen Belgianpaimenkoirayhdistys perustettiin vuonna 1971 harrastajien yhdyssiteeksi. Suomessa oli silloin 26 belgianpaimenkoiraa. Vuodesta 1969 rotu oli luettu seurakoiriin ja yksi syy yhdistyksen perustamiseen oli rodun saaminen palveluskoiraksi. Yhdistyksen tavoite toteutui vuonna 1977. Marraskuussa 1994 Suomen Kennelliitto hyväksyi yhdistyksen rotujärjestöanomuksen. Näin aiemmin rotua harrastavasta yhdistyksestä tuli rotujärjestö 1.1.1995 lähtien.

Vuonna 2016 on kilpailtu 9 lajissa belgianpaimenkoirien rotumestaruudesta 9 paikkakunnalla. Suomen Belgianpaimenkoirayhdistys on lähettänyt neljä joukkuetta, neljässä eri lajissa, Ranskaan kilpailemaan Belgianpaimenkoirien maailmanmestaruuskilpailuihin. Lisäksi yhdistys on järjestänyt muita erilaisia koiratapahtumia, esimerkkeinä voisi mainita belgitapahtuman, belgipäivät ja OpenShow:n. Tapahtumat keräsivät paikalle osan yhdistyksen 1400 jäsenestä ja lisäksi muita paikallisia koiraharrastajia. Yhdistys järjestää myös kokeita, kursseja, leirejä, luonnetestejä ja todella suuren rodun erikoisnäyttelyn.

Vuodelle 2017 on suunniteltu toteutettavan ainakin saman verran tapahtumia. Rotumestaruuskilpailuja on tulevalle kaudelle tiedossa 10. Uutena lajina on harrastajien keskuudessa kovasti suosiota nostava Rally-toko. Lisäksi perinteisesti lähetettiin  FMBB-joukkueet huhtikuun lopussa Saksaan edustamaan Suomea, kotiin tuomisena oli agilityn joukkuekulta ja tokon joukkuepronssi.

Lisätietoja antaa Mari Alajääski, p. 045 134 8279, mari.alajaaski@gmail.com