SBPKY:n TOKOrengas - uusintahaku

Lisätty 14.12.2017

SBPKY:n TOKOrengas on belgianpaimenkoirille tarkoitettu tokovalmennusryhmä, jonka tarkoituksena on tuoda esille belgianpaimenkoiraa tokokoirana, lisätä rodun näkyvyyttä tokokentillä ja nostaa rodun tasoa lajin parissa.

Ryhmän koulutuksia on tarkoitus järjestää 2-4 kertaa vuodessa ympäri Suomea, joten ryhmän jäseniltä odotetaan matkustusvalmiutta. Koulutusviikonloppujen paikat ja ajankohdat sovitaan, kun koirakkovalinnat on tehty.  Jokainen ryhmän jäsen maksaa itse matka- ja majoituskulunsa, sekä mahdolliset ulkopuolisista kouluttajista aiheutuneet kustannukset.

Ryhmän jäseniltä edellytetään sitoutumista ryhmään ja aktiivista osallistumista ryhmän koulutuksiin, sekä jakamaan ryhmässä saamaansa tietoa myös muille belgianpaimenkoirien kanssa tokoileville. Ryhmän jäsenen ja jäseneksi pyrkivän tulee olla SBPKY:n jäsen.

SBPKY:n TOKOrenkaan jäsenet valitaan kahdeksi vuodeksi kerrallaan (nyt 2018-2019), jonka jälkeen koirakko voi hakea ryhmään uudelleen. TOKOrenkaaseen voi hakea aloittelevan tai jo kokeneemman koiran kanssa. Erillistä näyttökoetta ei järjestetä, vaan valinnat tehdään hakemusten sekä koevideoiden perusteella. SBPKY:n johtokunta tekee lopullisen päätöksen ryhmään valittavista koirakoista tokotoimikunnan ehdotuksen perusteella. Mikäli koirakko ei ole vielä kilpaillut, pyydetään ohjaajia valmistelemaan video, jossa on ainakin seuraavat liikesuoritukset:

- seuraamista (käskytettynä tai ilman)
- jäävä liike (seiso/maahan/istu)
- luoksetulo
- 1-2 vapaavalintaista liikettä tai niiden osia
- koiran palkitseminen (leikki/ruokapalkka)

Hakemukset TOKOrenkaaseen pyydetään lähettämään 31.12.2017 mennessä internetlomakkeella jonka löydät täältä.

Tiedustelut tokorenkaasta osoitteeseen : tokotoimikunta@finbelge.fi